Klachtenregeling
Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over Veilig Thuis Flevoland?
Overal waar mensen werken, kunnen dingen minder goed of fout gaan. Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening, horen wij dat graag. U kunt bijvoorbeeld ontevreden zijn over:
Als u niet tevreden bent, gaan wij daarover graag met u in gesprek. Veel klachten kunnen opgelost worden door erover te praten. Maar dan moeten we wel weten dat u niet tevreden bent! Zeg daarom tegen uw contactpersoon (of tegen een andere medewerker) dat u niet tevreden bent. Dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken.
Als u dat fijn vindt, kunt u ondersteuning vragen aan de vertrouwenspersoon van Jeugdstem. De ondersteuning is gratis. Meer informatie staat op hun website: www.jeugdstem.nl.
Wilt u niet met ons in gesprek? Of heeft u al met ons over gepraat, maar is er geen oplossing gekomen? Bent u niet tevreden met de oplossing? Dan kunt u een officiële klacht indienen bij de klachtenfunctionaris.
Veilig Thuis Flevoland is onderdeel is van de organisatie Blijf Groep. Daarom gaat uw klacht eerst naar Blijf Groep. Een klacht indienen kan op de volgende manieren:
In uw mail of brief zet u:
Ook (ex)-partners, kinderen en gemachtigde familieleden of naasten kunnen een klacht indienen.
Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden. En u kunt gratis ondersteuning vragen aan de vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Zie: www.jeugdstem.nl.
Wij nemen uw klacht altijd serieus. Hiervoor hanteren wij een klachtenprocedure.
Als u een klacht indient, neemt de klachtenfunctionaris binnen vijf werkdagen contact met u op. Deze probeert zo snel mogelijk met u samen tot een bevredigende oplossing te komen door de klacht met u en de betrokken medewerker te bespreken, bij voorkeur in een persoonlijk gesprek. Ook is het mogelijk een schriftelijke reactie op uw klacht te krijgen. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kiest geen partij.
Door het indienen van een klacht helpt u ons om onze dienstverlening te verbeteren. Wij registreren daarom alle klachten. We gaan daarbij vertrouwelijk om met uw gegevens om uw privacy te beschermen. Meer informatie over het bewaren van uw gegevens en over uw rechten is te vinden in de Privacyverklaring.
Wilt u uw klachtdossier inzien of een afschrift ontvangen? Dat kan. U kunt uw klachtdossier opvragen via klacht@blijfgroep.nl. Het klachtdossier wordt gedurende vijf jaar na afronding van de klacht bewaard. Daarna wordt het vernietigd, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om het klachtdossier langer te bewaren.
Als u niet tevreden bent over de oplossing of de uitkomst, kunt u terecht bij de onafhankelijke externe klachtencommissie. U kunt uw klacht indienen via deze pagina op de website. U mag de externe klachtencommissie ook direct te benaderen, maar onze voorkeur gaat er naar uit dat u eerst probeert om samen met ons tot een oplossing te komen. Voor meer informatie zie: www.klachtencommissiepoa.nl.
De vertrouwenspersoon van Jeugdstem kan u helpen met het opstellen van de klacht voor de externe klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan u, als u dat wilt, gedurende het hele klachttraject ondersteunen.
U kunt hier de Klachtenregeling Blijf Groep en Veilig Thuis Flevoland downloaden.