Klachtenregeling
Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over Veilig Thuis Flevoland?
De medewerkers van Veilig Thuis Flevoland proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Het is dan voor u en voor ons belangrijk dat u uw klacht kenbaar maakt, want dan kunnen we er iets aan doen.
Veel klachten kunnen opgelost worden door erover te praten. Zeg het daarom tegen uw contactpersoon (of tegen een andere medewerker), dan kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Lukt het niet om er samen uit te komen, dan kunt u uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Een klacht indienen kan op de volgende manieren:
In uw mail of brief zet u:
Ook (ex)-partners, kinderen en gemachtigde familieleden of naasten kunnen een klacht indienen.
Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.
Wat doen wij met uw klacht?
Wij nemen uw klacht altijd serieus en volgen onze interne klachtenprocedure. Daarbij zetten we de volgende stappen:
Hoe kunt u ondersteuning krijgen?
U kunt gratis ondersteuning vragen aan de vertrouwenspersoon van Jeugdstem.
De vertrouwenspersoon van Jeugdstem kan u bijvoorbeeld helpen met het opstellen van de klacht. De vertrouwenspersoon kan u, als u dat wilt, gedurende het hele klachttraject ondersteunen.
Voor meer informatie zie www.jeugdstem.nl.
Welke klachten nemen we niet in behandeling?
We kunnen niet alle klachten behandelen. De volgende klachten nemen we bijvoorbeeld niet in behandeling:
Lees hier meer over in de klachtenregeling.
Externe klachtencommissie inschakelen
Als u niet tevreden bent over de oplossing of de uitkomst, kunt u terecht bij de onafhankelijke externe klachtencommissie. U kunt uw klacht indienen via deze pagina op de website. U mag de externe klachtencommissie ook direct te benaderen, maar onze voorkeur gaat er naar uit dat u eerst probeert om samen met ons tot een oplossing te komen. Voor meer informatie zie: www.klachtencommissiepoa.nl.
De vertrouwenspersoon van Jeugdstem kan u helpen met het opstellen van de klacht voor de externe klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan u, als u dat wilt, gedurende het hele klachttraject ondersteunen.
Klachtenregeling
U kunt de volledige klachtenregeling downloaden. Veilig Thuis Flevoland heeft een gezamenlijke klachtenregeling met Blijf Groep: Klachtenregeling Blijf Groep en Veilig Thuis Flevoland
Wilt u uw klachtdossier inzien of een afschrift ontvangen? Dat kan. Het klachtdossier wordt gedurende vijf jaar na afronding van de klacht bewaard. Daarna wordt het vernietigd, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om het klachtdossier langer te bewaren. U kunt uw klachtdossier opvragen via klacht@blijfgroep.nl.
Informatie voor professionals
De medewerkers van Veilig Thuis Flevoland proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je als professionele melder, informant of samenwerkingspartner niet tevreden bent of dat je een tip voor ons hebt om zo onze dienstverlening te verbeteren. Als melder of professional kun je jouw klacht of tip kenbaar maken via de interne klachtenprocedure.