Chatfunctie Veilig Thuis

Vanaf vandaag kunt u chatten met Veilig Thuis. Debbie Maas, voorzitter van het Landelijk Netwerk Veilig Thuis: “Bellen kan soms lastig zijn als je te maken hebt met huiselijk geweld of kindermishandeling. Zeker in deze periode. Vandaar dat wij het initiatief hebben genomen om ook via de chat bereikbaar te zijn.”

Veilig Thuis maakt zich – zeker in deze tijd van corona-maatregelen – zorgen over slachtoffers van huiselijk of seksueel geweld of kindermishandeling, die niet zelf in staat zijn om te bellen, omdat bijvoorbeeld de pleger hen voortdurend in de gaten houdt. Daarom zijn we vanaf vandaar ook bereikbaar via de chat.

100% anoniem

De chat is bedoeld voor mensen die zelf te maken hebben met huiselijk geweld of kindermishandeling en voor omstanders. Het chatten met Veilig Thuis kan 100% anoniem. Het chatgesprek is niet te herleiden naar een persoon. Via de chat kan overigens geen officiële melding worden gedaan. Daarvoor zijn meer gegevens nodig. Veilig Thuis kan tijdens de chat wel helpen bij het formuleren van een melding.

Wanneer bereikbaar?

De afgelopen weken zijn medewerkers van Veilig Thuis getraind om de gesprekken te voeren via de chat. De chat is bereikbaar via alle Veilig Thuis-sites. Dus ook via de site van Veilig Thuis Flevoland. De chat is alle werkdagen van 9 – 17 uur open.